UPLOAD / THE CINEMA OF THE FUTURE

“The Cinema of the Future”, de Morton Heilig, motiva a exploração do fenómeno da percepção; entre o entendimento de como o espectador prioriza os sentidos e de como uma experiência audiovisual futura envolverá um maior envolvimento a diversos níveis cognitivos, Heilig estabelece um objectivo para o Cinema do Futuro:
Open your eyes, listen, smell, and feel – sence the world in all its magnificent colors, depth, sounds, odors, and textures – this is the cinema of the future!
Procura-se pois, por meio do projecto desenvolvido, reforçar o papel sensorial na apreensão de conteúdo, e consequentemente, na criação de consciência.
“Consciousness is a composite of all sense impressions conveyed to the brain by the sensory part of the nervous system…”
O sujeito é imerso na narrativa, sendo-lhe concedido um maior leque de opções face ao modo como se posiciona perante a cena.
/
Propomos o explorar de conceitos e ideias associados à noção de “cinema sensorial”, dando destaque à relação de hierarquia entre visão e a audição, numa experiência de tomada de consciência; nas palavras de Heilig, “…the cinema of the future will no longer be a “visual art”, but an “art of consciousness”.
Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s